Relic!

Drog isär guran idag, ni vet, brist på annat att göra. Tvättade halsen oxå, vilket fan behövdes. Klippte isär mekaniken, och lossade på mickarnas "plasthölje", som förövrigt är likbleka. Skulle kunna behövas lite solgul där ; x

Sen så slipade jag ner lacken, finns flera olika sätt att göra det på, men jag körde med 120-sandpapper. Egentligen ska man väl använda 240-papper, fast jag hade inget hemma. Jag relicade samma gitarr för typ ett år sen, och det såg skit ut. Nu kände jag mig hyfsat mogen för att rädda den ; )

Funderar på att skita i mickskydden faktiskt. Ser jäkligt najs utan. Blir lite mer metal/glamstuk på den då, men jag vet inte om jag vågar ta risken.. Att gå över till den mörka sidan..

Va ute i norrmalms musikaffärer med en kompis idag för övrigt. Besökte hela tre musikaffärer, men glömde bort DLX tyvärr. Jag kladdade lite på en Sheckter, som låg helt ur min prislass, och hittade inte speciellt mkt mer. Kompisen fick napp dock.. Får se hur det går med det.

Godantt på er! Och kolla in viraltrafik om ni vill promota er egen blogg elr hemsida whatever!

Länk: Viraltrafik

Hals i lönn. Slipad kropp, framsidaPlektrumskydd , solgult. Hällde Aceton över plasten, och gnuggade in kaffe sump. Syns inte så bra på bilden, men det äger i verkligheten ; )Mickar, puttar, m.m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0