Green Day, 21st Century Breakdown


Tja!

Green Days nya platta släpptes för ngra månader sen, och jag har lyssnat igenom de 18( ! )låtarna. Precis som förra albumet är detta också en slags "rockopera", med Christian och Gloria som karaktärer. Plattan är indelad i tre akter, "Heroes And Cons", "Charlatans and Saints" och "Horseshoes and Handgrenades".

 Det krävs inte mkt lyssnande för att förstå, och meningen är den samma som förut. Det handlar om politik, lite anarkism. Punk helt enkelt, även om stuket på musiken helt klart lutar åt det lite mjukare pop-hållet, och de har tappat det lite mer "råa" soundet de hade under American Idiot. Visst, det är synd, men det finns helt klart fler lyssnare/köpare om man låter sig dras ned i mainstreamflödet. Dock så kmr Green Day alltid att vara Green Day. De kommer hit till Stockholm den elfte oktober, och biljetterna tog slut för länge sen. Grattis om du fick ett par! Jag hade tur, och ska gå ; D. Kolla på blocket annars, men priserna är pisshöga.. Hatar faktiskt sådana företag som köper upp och säljer ut för mer än dubbla priset.. Sen hänger sig sidan, och biljetterna tar slut. Precis som när vi skulle ha platser till AC/DC. Eller Bruce Springsteen.. Världen är inte alltid rättvis. Hursomhelst, jag ser fram emot att vråla sönder mig till "Viva La Gloria"! Hoppas att vi får höra "Last of American Girls" också. En av mina personliga favoriter ; D    

. Christian och Gloria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0