Kaffe och Aceton!

Livsfarligt? JA!

Nej, seriöst drick det inte förfan!

Hursomhelst;

Fortsatte patinerandet av min Stratocaster idag, och turen hade kommit till plektrumskyddet, som givetvis ska vara 'solgult'.
Alla vet väl att plast gulnar när den åldras eller ligger i solen. Dock så har jag inte tålamodet att vänta 40 år, då har jag väl troligen redan har blommat. ;D Yes, självisk får man vara! Jag har fått tipset att lägga hela plektrumskyddet i kaffesump. Detta skulle tydligen fungera, men det gjorde det såklart inte. Så jag tvingade fram min kreativa/destruktiva sida. Plektrumskyddet frätte jag upp med aceton, och la på kaffesump. Sen fick skiten ligga så i en tjugo miuter eller så, och efteråt var den fabriksvita färgen lite trevligare och smutsigare. Skillnaden är svår att se på bild, men jag bifogar en ändå.

Hörs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0