Idétorka . .

Ni skulle bara veta hur jävla svårt det är att komma på alla dessa nya idéer varje dag! Men eftersom jag inte har något speciellt att göra ändå, så löste det sig. Tid löser alla problem, är det inte så man brukar uttrycka sig? xD

Hursom, jag köpte hela fem plektrum idag! Tänka sig vad dyrt det ska vara. Resten är ganska oinstressant, så det är HELT frivilligt att läsa vidare härifrån. Fast det kommer ni göra ändå.

Jag lirar med riktigt hårda plektrum, inte tjocka, men hårda. Köpte faktiskt ett 2.0 mm idag, men det dög inte. Fast det sög inte heller, så. Fördelen med ett hårt plektrum är att du kan slå strängen hårdare, och därmed få ett annat slags sound. Det går inte med ett mjukt. Så, that's one! Sen så blir det inte svårare att lira med ett hårt plektrum, faktum är att du kan göra det hur hårt du vill genom att greppa plektrumet lite lösare, för mer böj. Det kanske låter skumt som fan, men ta en gura och prova. Egentligen behöver ni inte ens en gitarr. Slå bara plektrumet mot vadsomhelst och experimentera runt lite. Många använder små plektrum, typ "Jazz, I, II, III, IIII, och IIIII." Visst, bra, men det funkar inte för mig. Jag behöver lite mer att hålla i. Det är väl iofs praktiskt om du ska ta ackorden med fingrarna(vanligt inom inte bara jazz)och samtidigt ha plektrumet i handen.

Så, det var nog det nördigaste jag skrivit i hela mitt liv. Godnatt! 

Nedan
; Handgjorda plektrum.



Handgjorda plektrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0